03 iunie 2009




Facandu-mi desfatarea in fata unei cafele,cu gandul la viata antrenanta din Romania,azi in jurul orei 12 auzii un zgomot cam fantasmagoric urechilor de mele.Primu meu impuls a fost sa scot capatina pe geam,ca toti muribunzii gandindu-ma poate a fost un accident,sau ca vin turcii peste noi.Nu,nu a fost asta,ci vazui cum un biet organ al politiei alerga isotvit dupa nu stiu care cu un pistol in mana,probabil cu aer comprimat si cu o gloata de copii in fata lui,ca deh el avea nevoie de sprijin in prinderea infractorului, dupa care dadu coltu si disparu.In timpu asta alti doi se ascundau pe dupa masini de parca au vazut-o pe "EBA".Dupa 5 minute aparu acel buricat ,singur,ca el urmeaza o conceptie filosofica in a reusi in viata "Leafa ii mica dupa buget,dom’le" si mirosind zona ca un adevarat cercetas nu gasii nimic evident apoi pleca,un pic mai incolo intrara in schema un mascat a vazut ca nu-i nimic de indoit fiare a plecat si el suparat ca nu o fi avut ceva aventura ,mai bine cred ca el pazea parcarea si ghenele de gunoi ca altfel nu explic aparitia lui.In cazu asta stau sa ma gandesc ca chiar politia isi face treaba,la fel cei din sanatate,invatamant ,guvern si nu va faceti griji pe viitor o sa fie mai bine.



In fine,decat sa ma uit cum bivolul si cotofana cauta un loc de buda,ramanand la fereastra si luandu-mi privirea spre ceva mai deosebit ca frumoasa imagine a noului cartier vis-avis cu case si drumuri asfaltate,frumos amenajat ca si cum ar fi o granita a ignorantei imi aduce aminte de un articol vazut acu cateva zile,asa zisa imagine a Romaniei.Care imagine,avem?




"Un profesor roman care preda la catedra unei universtitatii din Berna spunea :




Am invatat la Oxford ,predau de peste 20 de ani, insa nu am crezut ca o sa apuc ziua in care, la curs, studentii sa ma intrebe daca nu cumva si eu am rude tigani in familie !Nimeni nu ne apara, nici presa romana, nici autoritatile romane, nimeni, astfel incat nu ne mai ramane decat sa ne punem cenusa in cap, sau sa renuntam pur si simplu sa mai declaram ca suntem romani ! Inainte de'89 eram priviti cu simpatie aici, noi romanii, eram considerati oameni eminenti,insa in numai 20 de ani, am ajuns sa primim in bloc eticheta de tigani.Si cum sa nu o faca, daca in presa romana nimeni nu vorbeste de romanii de succes, de romanii inteligenti, si asta pentru ca ziarul se vinde numai daca il are pe prima pagina pe Guta, Minune, etc. Eu refuz sa ma las manelizat, insa asta se pare ca este echivalent cu a renunta sa ma mai consider roman.



Tara mea se cheama Romania , nu RRomania!"



"Pai daca voi nu va aparati, cine sa va apere ? Stii de exemplu faptul ca, au existat luari de pozitie din partea presei germane, adica au ajuns ziaristii nemti sa-i apere pe romani, in vreme ce ziaristii vostrii nu spun nimic ? Pentru un elvetian este o chestiune ciudata, pe care o poate elucida doar traind in tara voastra. Pentru ca, sa ma ierti insa, programele voastre TV abunda de productii centrate pe imaginea tiganilor." In continuare via Anatol

Niciun comentariu: